გაკვეთილის პორტფოლიო

 გაკვეთილი


გაკვეთილის გეგმა

ტრენერის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ინგა კახიანი, 60001007976
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური /კლასი: დაწყებითი/ მე-6 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 30
გაკვეთილის თემა: პროპორცია
გაკვეთილის მიზანი: 
·         მოსწავლეებმა გაითავისონ პროპორციის ცნების არსი;
·         განივითარონ სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების გამოხატვის, გავრცობის და აღწერის უნარ-ჩვევები;
·         ისწავლონ პროპორციულობის გამოყენება ბუნებისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე ამოცანების ამოხსნისას;
·         განივითარონ საღი მსჯელობის და აღქმის უნარი;
  • განივითარონ ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობის უნარი;


აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
კლასის ორგანიზება: მასწვლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს
ვერბალური
მთელი კლასი
ფლიპჩარტზე წინასწავრ დაწერილი გაკვეთილის მიზანი. შეფასების ფურცელზე ამობეჭდილი ღიმილები
1წთ
2
საშინაო დავალების შემოწმება. მასწავლებელი 1-2 მოსწავლეს უსვამს შეკითხვას საშინაო დავალებიდან. პრობლემის აღმოჩენის შემთხვევაში საკითხი განიმარტება დაფასთან
კითხვებზე პასუხის გაცემა
მთელი კლასი
დაფა, ცარცი
3 წთ
3
მოთელვა, კლასის მობილიზება.
განვლილი მასალის გახსენება.
მასწავლებელი მოსწავლეებს ეკრანზე აჩვენებს პრეზენტაციას, სადაც მოცემულია ამოცანები პროპორციულობის ცხრილის შესახებ. მოსწავლეებმა უნდა ამოიცნონ და დაასახელონ ცხრილში შეუვსებელი უჯრის შიგთავსი.
კითხვებზე პასუხის გაცემა
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
8 წთ.
4
 პრობლემური ამოცანა. მასწავლებელი კლასის წინაშე სვამს პრობლემურ ამოცანას: “ ნინომ 2 კგ ვაშლი 6,6 ლარად იყიდა,
მაიამ - 4 კგ ვაშლში 13,2 ლარი გადაიხადა. რა თანხა გადაიხადა თითოეულმა გოგონამ 1კგ ვაშლში?
იყიდეს თუ არა გოგონებმა ერთნაირ ფასად ვაშლი?“


მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
3 წთ
5
რა არის პროპორცია
მინი ლექცია
მთელი კლასი
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა, პროექტორი
4 წთ
6
დაფასთან მუშაობა. მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებს
პრაქტიკული
ინდივიდუალური
ირინა რუხაძე-„მათემატიკა“ გვ.107
5 წთ
7
დამოუკიდებელი მუშაობა. მასწავლებელი კლასს ყოფს 3 ჯგუფად. თითოეულ ჯგუფს აძლევს ფურცლებზე დაწერილ ამოცანას, რომელზეც ჯგუფმა უნდა  იმსჯელოს  და ამოხსნას.
პრაქტიკული. თანამშრომლობითი სწავლა.
ჯგუფური მუშაობა
დანართი1
დანართი 2
დანართი 3
10 წთ
8
ჯგუფების პრეზენტაცია. ჯგუფები აკეთებენ შესრულებული ნამუშევრების პრეზენტაციას.
ვერბალური
ჯგუფიდან ერთი
ფლიპჩარტი, სადაც
წარმოდგენილი
იქნება ჯგუფის
ნამუშევარი, დაფა, მარკერი
6 წთ
9
შეჯამება, საშინაო დავალების მიცემა- მასწავლებელი გაკვეთილს აჯამებს მოსწავლეებთან ერთად კითხვა-პასუხის რეჟიმში.

მთელი კლასი
ირინა რუხაძე-„მათემატიკა“ გვ.108-109
3 წთ
10
შეფასება-მოსწავლეები შეფასდებიან მხოლოდ განმავითარებელი შეფასებით.


შეფასების რუბრიკა
2 წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისღწევი შედეგები:
მათ.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს ათწილადებზე გამრავლებას ზომის (სიგრძე, ფართობი, წონა, მოცულობა,
ტევადობა) მცირე ერთეულის დიდ ერთეულთან თანაფარდობის გამოსახვისთვის;
·         ერთმანეთთან აკავშირებს სიგრძის, ფართობის და მოცულობის შესაბამის
ერთეულებს;
·         იყენებს პროპორციულობას და შეფასებას ბუნებისმეტყველების დარგებიდან
მომდინარე ამოცანების ამოხსნისას (ამოცანები მასშტაბზე, ხსნარებზე,
შენადნობებზე);
·         იყენებს დროის სარტყელების შესახებ ცოდნას, დროის ერთეულებს შორის
თანაფარდობებს და შეკრება-გამოკლების მოქმედებებს დროის მონაკვეთის
პოვნისთვის (მაგალითად პოულობს თბილისიდან დილის 6:00-ზე გაფრენილი
თვითმფრინავის ბოსტონში ჩაფრენის დროს, თუ თბილისსა და ბოსტონს შორის
განსხვავება 9-საათია, მგზავრობას კი 13 საათი ჭირდება).
მათ.VI.5. მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვა, განვრცობა და აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მოცემული დამოკიდებულებისათვის (მათ შორის რეალურ ვითარებაში)
თვისობრივად და რაოდენობრივად აღწერს თუ რა გავლენას ახდენს ერთი
სიდიდის ცვლილება მასზე დამოკიდებულ მეორე სიდიდეზე და სხვა
ატრიბუტებზე;
·         სიტყვიერად მოცემული წესის მიხედვით ან მოცემულ ასოით გამოსახულებაში
სხვადასხვა რიცხვების ჩასმით ავსებს სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების
გამომსახველ ცხრილს;
·         განავრცობს სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების გამომსახველ ცხრილს:
ცვლადის მითითებული მნიშვნელობებისათვის პოულობს დამოკიდებული
სიდიდის გამოტოვებულ მნიშვნელობებს.
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
     რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
     სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
     მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
     ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
     სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.










შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
მაღალი
ესმის პროპორციის არსი, შეუძლია პროპორციის ჩაწერა და წაკითხვა. ასახელებს პროპორციის წევრებს.
არ ესმის პროპორციის არსი, არ შეუძლია პროპორციის ჩაწერა და წაკითხვა. ვერ ასახელებს პროპორციის წევრებს.
დამოუკიდებლად ვერ აყალიბებს პროპორციის არსს. უჭირს პროპორციის ჩაწერა და წაკითხვა. დამოუკიდებლად ვერ ასახელებს პროპორციის წევრებს.
ესმის პროპორციის არსი, მაგრამ სწირდება დახმარება მისი ჩაწერის და წაკითხვის დროს. ხშორ შემთხვევაში სწორად ასახელებს პროპორციის წევრებს.
გააზრებული აქვს პროპორციის არსი; სწორად წერს და კითხულობს პროპორციას. ზუსტად ასახელებს პროპორციის წევრებს.
შეუძლია პროპორციული სიდიდეების პოვნა  და დასახელება
ვერ პოულობს და ასახელებს პროპორციულ სიდიდეებს
იშვიათად ახერხებს პროპორციული სიდიდეების პოვნას და დასახელებას
ასახელებს პროპორციულ სიდიდეებს , მაგრამ უჭირს მათი პოვნა.
პოულობს და ასახელებს პროპორციულ სიდიდეებს.
ზუსტად და ნათლად წარმოადგენს თავის ნაშრომს და დავალებას
ვერ წარმოადგენს თავის ნაშრომს და დავალებას
საკუთარ ნაშრომს და დავალებას წარმოადგენს ბუნდოვნად და გაურკვევლად.
საკუთარ ნაშრომს წარმოადგენს არასრულფასოვნად და ხოლო დავალებას ზუსტად.
სრულფასოვნად წარმოადგენს როგორც საშინაო დავალებას, ასევე დამოუკიდებელ სამუშაოს.

შეფასების რუბრიკა სსსმ მოსწავლისათვის
კრიტერიუმები
1
2
3
4
ახერხებს პროპორციის ჩაწერას და წაკითხვას
ვერ ახერხებს პროპორციის ჩაწერს და წაკითხვას
დამოუკიდებლად ვერ ახერხებს პროპორციის ჩაწერას და წაკითხვას
იშვიათ ახერხებს პროპორციის ჩაწერას, მაგრამ უჭირს მისი წაკითხვა
შეუძლია პროპორციის ჩაწერა და წაკითხვა
შეუძლია პროპორციის წევრების დასახელება
არ შეუძლია პროპორციის წევრების დასახელება
დამოუკიდებლად ვერ ასახელებს პროპორციის წევრებს
ზოგიერთ შემთხვევაში ასახელებს პროპორციის წევრებს.
ასახელებს პროპორციის წევრებს

ხელმოწერა: ინგა კახიანი
თარიღი: 09.04.2018 წელი


Комментариев нет:

Отправить комментарий